Zwiększony apetyt. Chęć zjedzenia właśnie tego jednego produktu, który pojawił się w naszej głowie nie wiadomo skąd. Orzechy? Nie jadłaś od wieków, ale akurat kilka dni przed spodziewanym okresem dosłownie musisz pochłonąć garść. A może i więcej. Mięso – o tak! Chodźmy na hamburgera! I w końcu – CZE-KO-LA-DA. Przez duże „CZ”. Bo to w końcu ulubiona przekąska każdej z nas przed miesiączką.

 

 

Zachcianki – dlaczego występują przed miesiączką?

 

Niektórzy porównują smaki podczas Zespołu Napięcia Przedmiesiączkowego do zachcianek kobiet w ciąży. I nie jest to wcale błędne rozumienie, ponieważ zarówno w jednym, jak i drugim przypadku działają hormony. 

Wahania stężenia hormonów płciowych – progesteronu i estradiolu – wpływają na samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Podczas PMS spada również poziom serotoniny odpowiedzialnej za dobry nastrój. I to prawdopodobnie dlatego mamy ochotę na przykład na słodkości i czekoladę, która podnosi poziom „hormonu szczęścia” w organizmie. 

W tym szczególnym czasie Zespołu Napięcia Przedmiesiączkowego organizm może również domagać się innych produktów zawierających te składniki odżywcze, których niedobór odczuwa. Jest jednak kilka sposobów na to, aby wyzbyć się nagłych i niespodziewanych napadów nieokiełznanego apetytu!

 

 

Jak sobie poradzić z apetytem?

 

W różnych fazach cyklu nasze smaki mogą się zmieniać. Słuchaj swojego organizmu i dopasuj jadłospis do swoich potrzeb nie tylko przed miesiączką, ale dbaj o to w trakcie całego cyklu. Na pewno pomoże Ci to zniwelować nagłe napady łakomstwa przed miesiączką.

Niezwykle istotna jest również zbilansowana i zróżnicowana dieta, stałe pory posiłków oraz ich odpowiednia wartość kaloryczna. Jeśli będziesz dostarczać organizmowi różne składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach, na pewno niespodziewane zachcianki nie będą zwalać Cię z nóg przed każdym okresem.

Oczywiście nie jesteśmy w stanie kompletnie wyeliminować niezwykłych smaków w trakcie PMS. Niekiedy warto zaspokoić swoje zachcianki, ale pamiętajmy, by robić to z umiarem. Opychanie się, szczególnie wysokokalorycznymi przekąskami nie tylko może wpłynąć na złe samopoczucie – bóle brzucha, wzdęcia czy zaparcia - ale również zwiększyć wagę. A każda z nas wie, jak dodatkowe kilogramy działają na kobietę, szczególnie przed okresem...Strach się bać! :)

 

Podziel się
Tylko dla Dziewczyn
Poznaj Portal o.b.®, miejsce stworzone specjalnie dla Ciebie i dowiedz się więcej o tym, jak zostać naszą Ambasadorką!

więcej >
Popularne posty
Poznaj vloga Yes!tem Kobietą
Poznaj vloga Jestem Mamą